Hizmet ihracatında 125 milyar dolarlık hedef

Türkiye’nin hizmet ihracatı bir önceki yıla göre yüzde 47 yükseldi ve 2022’de 90.3 milyar dolara ulaştı. İstanbul’da bir grup gazeteciyle bir araya gelen Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB) Yönetim Kurulu hem geçen yılı değerlendirdi hem de önümüzdeki döneme ilişkin hedeflerini paylaştı. Hizmet ihracatının dünya genelinde 6 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaştığını anlatan HİB Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat, “6 trilyon dolarlık bir pazardan biz henüz 90 milyar dolara ulaşarak bile çok küçük bir pay alabildik. Geçen yıl İngiltere bu alanda 500 milyar dolarlık bir ihracat gerçekleştirdi. Yolun çok başındayız ama hızlı ilerliyoruz. Bu yüzden 2023 hedefimizi 125 milyar olarak belirledik. Seyahat, turizm, sağlık ve eğitimden önemli katkı bekliyoruz” ifadelerini kullandı.

HARCAMA ARTMALI

Türkiye’nin hizmet ihracatındaki potansiyeline de dikkat çeken Ahmet Bolat, “Geçtiğimiz günlerde bir Meksika seyahatimiz olmuştu. Yerel otoriteler kişi başına turist harcamasının 3 bin dolara çıktığını anlattı. Yine başka ülkelerde de benzer gelir seviyelerini görüyoruz. Biz turist başına harcama da bin doların çok altındayız. 850 dolar seviyelerindeyiz. Bunu hızla bin doların üzerine çıkarmamız gerekiyor. Üç yıl sonra yıl boyunca ağırladığımız turist sayısını 80 milyona çıkarıp turist başına harcamayı da 2.5 kat artırırsak sadece burada 200 milyar dolar seviyelerini görebiliriz” dedi.

Ahmet Bolat, sözlerini şöyle sürdürdü: “Hizmet ihracatında seyahat 41.2 milyar dolarla ilk sırada. Taşımacılıkta 20 milyar dolar, yolcu taşımacılığında 16.6 milyar dolar, yazılım ve bilişim hizmetlerinde 1.1 milyar dolar, sağlıkta 1.9 milyar dolar, sigorta ve emeklilikte 1.8 milyar dolar ve eğitimde 1 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik.”

DİZİDE HEDEF ÇİN VE JAPONYA

Türkiye’nin dizi-film ihracatı 2022’de yüzde 175 artışla 527 milyon dolara ulaştı. HİB Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Fatih Aksoy, “Türk dizileri İspanya gibi ülkelerde çok güçlü. Biz hem pazarımızı büyütmeye hem de gelirimizi artırmaya çalışıyoruz. Henüz bölüm başına 1 milyon dolarlara çıkamadık. Ama hedefimiz Çin ve Japonya” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir