Marketlerde Kimlik Olmadan Sigara Satışı Yasaklanıyor
Sağlık Bakan Yardımcısı Doç. Dr. Şuayip Birinci, Türkiye’nin Endonezya’dan sonra dünyada en yüksek sigara tüketimine sahip ülke olduğunu vurguladı. Alarm verici bir durumla karşı karşıya olduklarını belirten Birinci, bu konuda çeşitli önlemler aldıklarını, Japonya örneğinden esinlenerek kimlik ile sigara satışına geçmeyi planladıklarını ifade etti. Atatürk Üniversitesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen "MedAI 26 Tıpta Yapay Zeka Kongresi"nde konuşan Birinci, sağlık ve sigara kullanımına dair önemli bilgiler paylaştı. Türkiye'de kişi başına sağlık harcamasının 840 dolar olduğunu belirten Birinci, sigara içen bir bireyin sağlık giderlerinin ise 1028 dolara ulaştığını aktardı. Tütün harcamalarının toplamda yılda 15 milyar liraya yaklaştığını ve sigara kaynaklı yangınların maliyetinin 4…